سینک بنتو استنلس استیل
سینک بنتو استنلس استیل
سینک بنتو استنلس استیل

اساس، استفاده از کربن در ترکیب با آهن، جهت بالا رفتن مقاومت آهن می‌باشد.

در واقع هنگامی‌که عنصر آهن با ۰٫۰۰۲ تا ۲٫۱ درصد کربن ترکیب می‌شود، فلز استیل ساخته می‌شود که با توجه به میزانِ ترکیب شده‌ی کربن، مقاومت استیل متغیر است. با ترکیب فلز ساخته شده‌ی استیل با عناصر آلیاژی دیگر مانند کروم، مولیبدن و نیکل، استنلس استیل یا همان فولاد ضد زنگ ساخته می‌شود.

استیل های ضد زنگ می‌بایست دارای ۵٫۱ درصد کروم باشند. با ترکیب کروم موجود با استیل، لایه ای از اکسید کروم روی سطح استیل تشکیل می‌گردد که بسیار براق است. به دنبال تشکیل شدن اکسید کروم و اشباع اکسیداسون، اکسید کروم مانع ترکیب استیل با دیگر عناصر موجود در هوا می‌گردد که نتیجه آن عایق شدن استیل در مقابل دیگر اکسایش هاست. با خراش استیل، اکسید کروم دوباره تشکیل شده و از خورگی‌های دیگر جلوگیری می‌کند. ترکیب عنصر مولیبدن نیز غیر از مقاوم کردن استیل، موجب ممناعت آن در مقابل واکنش های شیمیایی با آب است. همچنین ترکیب فلز نیکل مانع پوسته شدن استیل می‌گردد.

سینک بنتو از استنلس استیل 304 ساخته شده است که در ترکیبات آن از 18 تا 20 درصد کروم و 8 تا 10.5 درصد نیکل به عنوان اجزای غیر اصلی آهن استفاده شده است. این ترکیب دارای خاصیت‌های گرمایشی و الکتریکی کمتری نسبت به فلز کربن می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *