رفع سیاهی سینک ظرفشویی

مسلما همه‌ی ما با دیدن سینک ظرفشویی براق و تمیز احساس خوشایندی داریم. اما به مرور زمان، استیل، شفافیت خود را از دست داده و یا حتی ممکن است در اثر استفاده از برخی مواد (مانند برخی مواد شوینده) لکه‌های سیاه و کدر روی سینک دیده شود. در اینجا ما روش‌هایی را برای رفع سیاهی سینک ظرفشویی به شما آموزش می‌دهیم. با ما همراه باشید.

روش‌های رفع سیاهی سینک ظرفشویی و استیل

روش اول: استفاده از جوش شیرین و نمک

یکی از راه‌های برطرف کردن سیاهی سینک، ترکیب نمک و جوش شیرین و آب است. پس از مخلوط کردن این مواد، محلول را روی تمام قسمت‌های سینک بریزید. صبر کنید تا محلول دقایقی روی آن بماند و سپس تمامی قسمت‌ها را اسفنج و یا اسکاچ نرمی بکشید. بسیاری از سینک‌ها در یک جهت دارای خطوط طبیعی هستند، بنابراین بهتر است برای جلوگیری از مشخص شدن خش‌های جدید، اسفنج را نیز در جهت همان خطوط بکشید.

چنانچه در برخی از قسمت‌های سینک، تیرگی و سیاهی بیشتری وجود داشت، این مواد را به حالت خمیری درست کرده (آب آن کمتر باشد تا به جای محلول حالت خمیری به خود بگیرد) و حدود نیم ساعت روی آن بخش‌های تیره و رسوب گرفته قرار دهید. سپس با کمک اسفنجی آن مناطق را بمالید. در نهایت، تمام بخش‌های سینک را کاملا با آب شسته و با پارچه‌ای خشک کنید.

روش دوم: سرکه

سرکه، روشی عالی برای برطرف کردن سیاهی و برق انداختن استیل می‌باشد. سرکه را می‌توان با آب رقیق نموده و یا به تنهایی استفاده نمود. برای این کار، دستمالی را به سرکه آغشته کرده و چند دقیقه (تا چند ساعت نیز می‌توان گذاشت) روی لکه قرار دهید. سپس آن را آبکشی نمایید.

رفع سیاهی سینک ظرفشویی

روش سوم: آرد

آرد لایه برداری است ملایم، که قبل از استفاده بایستی سینک کاملا خشک باشد. سپس یک چهارم لیوان آرد را درون سینک بپاشید و آن را با پارچه‌ای نرم در همه‌جای سینک پخش نمایید. بخصوص در جاهایی که دارای لک است این کار تکرار شود. سپس آرد را کاملا از داخل سینک جمع کرده، به طوری‌که مطمئن شوید هیچ جایی از سینک آرد باقی نمانده است. چون اگر آرد وارد راه‌آب شود، باعث ایجاد گرفتگی در لوله می‌شود.

روش چهارم: روغن زیتون

با وجود اینکه روغن زیتون باعث براق‌تر شدن سینک و از بین بردن خطوط روی آن می‌شود، اما بهتر است زیاد از آن استفاده نکنید. چون این روغن سبب چسبندگی و تیره شدن سینک خواهد شد. برای این کار نیز دو تا سه قطره از روغن زیتون را روی تکه پارچه‌ای ریخته و آن را به همه‌جای سینک بزنید. پس از چند دقیقه، سینک براق می‌شود.

رفع سیاهی سینک ظرفشویی

روش پنجم: پودر ماشین لباس‌شویی

در این روش نیز پودر را روی بخش‌های مختلف سینک ریخته و پس از چند دقیقه، با یک اسفنج، سطج سینک را کاملا شسته و آبکشی نمایید.

در تمامی مراحل بالا، برای برق انداختن بیشتر سینک ظرفشویی می‌توان روزنامه‌ای را مچاله کرده و به تمامی قسمت‌های سینک بکشید.

سخن آخر

مهمترین کاری که برای تمیزی سینک باید انجام داد این است که بعد از لکه گیری، تا 24 ساعت نباید از سینک استفاده نمود. این کار سبب می‌شود که لایه محافظ ضد زنگ سینک ترمیم شود. اگرنه با یکبار شستشو، استیل آن کدر شده و کارهای بالا بی‌اثر می‌شود.

البته، اشتباهات رایجی نیز برای رفع سیاهی سینک ظرفشویی وجود دارد که متاسفانه برخی افراد آن را انجام می‌دهند. این کارها، نه‌تنها سینک را براق نکرده و سیاهی آن را از بین نمی‌برد، بلکه آن را بدتر تیره و کدر ساخته و ظاهر سینک کهنه به نظر خواهد رسید.

شما از چه روش‌هایی برای برق انداختن سینک استفاده می‌کنید؟ منتظر دیدن تکنیک‌ها و ترفندهای شما در زیر این پست هستیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *